Profile do auta, po ile zawias

Burty zrobione ze stali są bardziej sztywne, ale też cięższe od aluminiowych, co trzeba wziąć pod uwagę podczas projektowania takiej konstrukcji, ponieważ od finalnej masy przyczepy zależy ilość spalonej ropy. Wiadomo, że im większy tonaż, tym więcej wykosztujesz się na paliwo. Wysokość ścianek burtowych do dostawczaka dobiera się do wielkości i wagi towaru, jaki ma być wieziony. W celu ułatwienia załadowania, burty powinny posiadać możliwość ich uchylenia, w takim raziewykonuje się je na zawiasach, a nie jako stałe. Znane zawiasy do burt składają się z dwóch części – jedna montowana do burty w dolnej części, druga do ramy przyczepy. Same burty wyposaża się w zamknięcia,pozwalające na utrzymanie burty w pionie w trakcie transportu. Do tego celu znakomicie nadają się kłonice burtowe, które mogą być takżezdejmowane, co jestkorzystne podczas poziomego załadunku długich towarów. Zawiasy na profilach burtowych rozmieszcza się zazwyczaj w takich odstępach, by zapewnić sztywność burty i uniknąć możliwości wykrzywienia burty podczas zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to najczęściej pojedynczy odlew profilowy o wysokości 400 mm. W sytuacji, gdy ścianka burty ma być wyższa, burtę taką łączy się z pojedynczych desek aluminiowych o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być częściej. Na przykład dla lekkiej, aluminiowej burty tylnej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm wystarczy dać trzy zawiasy rozłożone równomiernie co około 800mm.