Burty stalowe czy aluminiowe

Przy odnawianiu pojazdu ciężarowego właściciele w wielu przypadkach zastanawiają się jaki typ zabudowy burtowej wybrać. Profile stalowe kojarzą się z odpornością na uszkodzenia, jednak są dość ciężkie. W eksploatacji przekłada się to na obniżenie ładowności auta. Szczególnie znaczące jest to w przypadku ciężarówek o mniejszej ładowności. Użytkując lekkie profile aluminiowe można zwiększyć ilość transportowanego towaru, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji. Montując podłogę aluminiową dodatkowo można zaoszczędzić. Waga ciężarówki wraz z przewożonym towarem jest szczegółowo weryfikowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych parametrów skutkuje zapłatą mandatu. Burty aluminiowe można z powodzeniem montować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Najłatwiejszym sposobem montażu burt jest ich zamówienie w systemie zaczepowym. Każdy profil posiada na całej rozciągłości system mocowań, który umożliwia zapięcie z kolejną deską aluminiową. Wyjątek stanowi profil górny, który ma prosto wykończony grzbiet. W ten sposób można stawiać osłony na dowolną wysokość uzależnioną od zapotrzebowania. Użycie specjalnej deski o węższej ścianie zapewnia mocowanie elementów do przymocowania plandeki. Burty z aluminium cieszą się uznaniem nie tylko ze względu na łatwe mocowanie, ale także brak konieczności ich konserwowania. Wybierając deski aluminiowe w wersji anodowanej nie ma konieczności ich konserwowania w celu ochrony przed korozją. W wersji zabezpieczonej dostępne są również elementy pomocnicze konieczne do montażu zabudowy burtowej, np. elementy na zakończenie. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można zamontować między profilem dolnym, a podłogą specjalny profil uszczelniający.