Jak zwykle o tej porze roku właściciel marki Purmo podnosi ceny katalogowe oferowanych produktów. Jak łatwo się domyśleć, tym razem zmiana cen jak zwykle wiąże się z podwyżką. Podobna sytuacja jest u innych firm w branży urządzeń grzewczych. Od wielu lat ceny wyrobów gotowych systematycznie rosną po kilka procent rocznie. Jest to o tyle interesujące, że publiczne głoszone tezy o inflacji rok do roku na poziomie 2% a często poniżej 1% za rok 2018, mają się zagadkowo do notowanych zmian cen produktów w przemyśle. Wątpliwym wytłumaczeniem mogą być ograniczenia w produkcji a tym samym przewaga popytu nad podażą. Dlagrzejników Purmo, istnieje na rynku szeroka liczba producentów grzejników panelowych i ozdobnych, oferujących nie tylko atrakcyjne ceny, ale także krótsze terminy realizacji zamówienia. W przypadku grzejników dekoracyjnych, łazienkowych czas oczekiwania w Purmo wynosi kilka tygodni. Dla grzejników w kolorze i dla serii Aquilo grzejników kanałowych czas ten wynosi nawet 8 tygodni. Jedynym wytłumaczeniem sytuacji może być rozpoznawalność marki. Jeśli zapytać klientów o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 70% właśnie marka Purmo. Koncern Retting Heating wiele lat temu prowadził bardzo szerokie kampanie reklamowe. Bardzo dużo klientów kojarzy markę Purmo z logo kota wplecionego w logo tej marki. Symbol ten był tak utrwalony, że wiele lat temu gdy doszło do zmiany logo, to firma miała problem z rozpoznawalnością. Rzadko się zdarza, że producent ma tak mocno zakorzenione logo wśród odbiorców. Sytuacja ta jest o tyle interesująca że Purmo nie jest marką globalną. Jest identyfikowana w tylko na naszym kontynencie i największym uznaniem cieszy się właśnie w naszym kraju. Drugim krajem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Wykreowana jeszcze w epoce przed internetowej rozpoznawalna marka zaczyna jednak chyba kuleć z powodu zaniedbań działu marketingu. Webowe narzędzia do monitorowania popularności haseł w wyszukiwarce google pokazują dobitnie, że popularność tej marki delikatnie, ale systematycznie malej.