Przewody grzejne do podjazdu

Podczas pory zimowej przy zaśnieżeniu regularne pozbywanie się okrywy białego puchu powoduje spore trudności. Najgorzej jest gdy opad ma dużą zawartość wilgoci i szybko przemienia się w pokrywę lodową. Wówczas oczyszczenie powierzchni jest bardzo uciążliwe lub nawet niemożliwe. Przed zaleganiem śniegu czy lodu zabezpieczą nas przewody grzejne ułożone pod płytki brukowe, kafle podłogowe czy pokryte asfaltem. Prawidłowo zainstalowany system sterowników i właściwe zamontowanie sensorów zapewnią ciągłe usuwanie pokrywy opadu śniegu. Do podgrzewania warstw na zewnątrz montuje się przewody zasilane z jednej strony lub dwustronnie oraz maty grzewcze. Maty grzejne pozwalają zaoszczędzić dużą ilość czasu przy układaniu instalacji, jednak warunkiem ich zastosowania jest nawierzchnia o prostym kształcie np. prostokąta. Przewody i maty grzewcze powinno się ułożyć w taki sposób aby wiązki przewodów się nie dotykały oraz nie krzyżowały. Ich układanie uproszczają specjalne metalowe taśmy montażowe. Odstępy pomiędzy kablami należy przeliczyć z uwzględnieniem zaplanowanej mocy grzewczej oraz w zależności od rodzaju przewodu. Na utwardzoną warstwę wysypuje się powierzchnię piasku lub suchego betonu. Na takiej powierzchni montuje się przewody lub maty grzewcze. Następnie na powierzchnię należy wysypać piasek i utwardzić. Ostatnim etapem jest ułożenie właściwej nawierzchni. Przy układaniu kabli grzejnych należy pamiętać o doprowadzeniu ich końcówek zasilania bezpośrednio do instalacji elektrycznej. Jest to ważne zwłaszcza przy przewodach z zasilaniem dwustronnym, których końcówki muszą się zbiegać w określonym punkcie. Odpowiednią moc układu dobieramy w uzależnieniu od warunków klimatycznych danego terenu. Montujemy instalację na całej powierzchni lub tylko pod pasami ruchu. Jeśli jest kratka spływowa, należy również zainstalować w nim przewód grzewczy.